دیابت کودکان Can Be Fun For Anyone

Wiki Article

هیپرهیدروز یا تعریق بیش‌ازحد نوعی اختلال شایع است که باعث ایجاد ناراحتی زیادی می‌شود. حدود ۲ تا ۳ درصد افراد از تعریق بیش‌ازحد در ناحیه زیر بغل (هیپرهیدروز زیر بغل) یا کف دست و کف پا (هیپرهیدروز پالموپلانتار) رنج می‌برند.

به احتمال زیاد مصرف بیش از حد شیرینی جات و ورزش نکردن باعث این مشکل شده است، بنابراین تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کند.

دیابت نوع دو بیشتر در بزرگسالان رواج دارد و کودکان بیشتر به دیابت نوع ۱ مبتلا می‌شوند. هرچند که تغییر عادات زندگی در دهه اخیر باعث پایین آمدن سن ابتلا به این بیماری شده است و شاهد دیابت در کودکان هم هستیم.

کمای دیابتی. زمانیکه یک شخص با بیماری دیابت نوع ۲ شدیدا مریض شده و یا آب بدنش خیلی کم می‌شود و قادر به نوشیدن آب کافی برای جبران بی‌آبی نیست، ممکن است دچار این بیماری خطرناک شود.

قند ناشتا از متداول‌ترین آزمایش‌های تشخیص دیابت تیپ دو است که ابتلای فرد به بیماری را با ضریب اطمینان بالایی تشخیص می‌دهد. همان‌طور که از اسمش پیداست برای این آزمایش باید حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت قبل چیزی نخورده باشید تا وضعیت قند خون در حالت ناشتا سنجیده شود.

گرگرفتگی واحساس دائمی گرم بودن بدن به کدامیک ازنوع دیابت مربوط است

پیامدها و عوارض حمله قلبی در خانم‌ها به‌ مراتب بدتر و شدیدتر از مردان هستند. احتمال ابتلا به سایر عوارض دیابت مثل نابینایی، مشکلات کلیوی و افسردگی در زنان مبتلا به دیابت تیپ دو به ‌نسبت مردان بیشتر است.

چون دیابت در بین کودکان کمتر شایع است، ممکن است علائم آن مربوط به سایر بیماری‌ها باشد. به همین دلیل، ممکن است دیابت را بطور دقیق تشخیص ندهند.

مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت فرآوری شده، چربی، شیرینی و گوشت قرمز

مطالعه کودکان ۸ ماهه تا read more ۱۶ ساله که مبتلا به دیابت نوع ۱ بوده‌اند نشان داده است که ۸۰% از کودکانی که تشخیص بیماری آن‌ها تا سن ۲ سالگی صورت گرفته است، قبلا به کتواسیدوز دیابتی مبتلا بوده‌اند.

لیلی قلی پور سلام من لیلی قلی‌پور، نویسنده و معلم، هستم. همیشه دوست داشتم در حوزه‌ای فعالیت کنم که باعث تغییری مثبت در این دنیا بشم و به مردمم در بهبود شرایط جامعه کمک کنم.

عوامل مختلفی هستند که ریسک ابتلا به دیابت بزرگسالان را چندبرابر می‌کنند. با توجه به اینکه علائم دیابت نوع ۲ همیشه مشخص نیستند، باید همیشه حواستان به ریسک فاکتورها یا عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشد که شامل این موارد می‌شوند:

البته توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف هر داروی گیاهی و پیروی از طب سنتی حتما از دکتر داخلی یا دکتر غدد مشاوره دیابت دریافت کنید. به این صورت مطمئن می‌شوید که درمان گیاهی دیابت تیپ ۲ تداخلی با داروهای مصرفی‌تان ندارد.

سولفونیل اوره ها و مگلیتینیدها دسته داروهایی هستند که برای درمان نیز تجویز می شوند. این داروها باعث ترشح انسولین بیشتری در لوزالمعده می شوند.

Report this wiki page